admitad

poniedziałek, 11 stycznia 2021

Sklep Coconi - czy warto? Pędzle do makijażu, akcesoria, biżuteria...

Przypadkiem wpadłam na sklep Coconi.pl, zajrzałam do regulaminu i od razu zdębiałam. Biznes prowadzi... Sklep z akcesoriami telefonicznymi TELKOM Dorota K., ul. Harcerska 1, 76-270 Ustka, NIP: 8391484117, REGON: 771509548.

No jasne, spece od telefonów wzięli się za kosmetyki. Ale uwaga, to sklep dropshippingowy. Uczciwie sami to przyznają w regulaminie. Co to znaczy? TELKOM jest pośrednikiem i tylko przepisuje zlecenia klienta do właściwego sprzedawcy. Nie ma magazynu ani nic takiego jak stacjonarna obsługa sprzedaży kosmetyków.

A kto jest w takim razie prawdziwym dostawcą i sprzedawcą? Jasno napisali:

Name:Wangyong
Address:2011 Jinggang Street, Youzheng Wuliu Yuan, Jinghua CHINA
Tell:17357905898
Code:321000

Tak tak, firma z Chin. W razie czego, jakby coś nie pasowało, możecie śmiało dzwonić do Chin i się dogadać. Bo na odpowiedzialność pośrednika nie ma co liczyć. I o tym też piszą:

W ramach usługi pośrednictwa Pośrednik nie dokonuje opłat tytułem cła i VAT od importu należnego tytułem dokonania zamówienia.

Przewidywany czas dostawy Towaru wynosi 15-30 dni roboczych. Maksymalny czas dostawy Towaru do Klienta może wynosić do 180 dni roboczych.

Prosimy nie odsyłać towaru na adres: Harcerska 1 76-270 Ustka. Przesyłka nie zostanie przyjęta.

W związku z częściową automatyzacją składania opłaconych zamówień,  anulowanie zamówienia na tym etapie jest niemożliwe.

Koszty prowizji  z tytułu wykonania usługi pośrednictwa przez pośrednika w przypadku zwrotu towaru nie zostają zwracane klientowi, a jedynie sama kwota towaru

Oj, czyli cena to prowizja+koszty towaru! I tylko koszt towaru zostanie zwrócony, jak oddamy towar Chińczykowi, a prowizja nie. A ile prowizji? I to napisali:

Pośredniczący pobiera 60% Ceny z tytułu zawieranej umowy Pośrednictwa. Umowa Pośrednictwa spełnia się po przekazaniu zamówienia do realizacji.

Tak, drodzy Czytelnicy: towar jest z Chin, z Aliexpress, do tego dokładka 150% procent narzutu, co daje 60% ceny. Przynajmniej tak piszą, bo mi się zdaje, że narzutu to jest i 300%. Zwroty wysyłać do Chin. Towar rozpoznałam z reklamy pędzla do podkładu - to jeden z fajnych gadżetów, który kosztuje jakieś 6-8 zł na Ali, wystarczy kliknąć w obrazek:

O innych pędzlach pisałam TUTAJ i tam więcej ofert. Tak że o ile towar może nie jest najgorszy, to trzeba mieć świadomość, że kosmetyki są z Chin i wszystko to z olbrzymim narzutem za to, że jakiś automat przepisze zlecenie na aliexpress. Same sobie kupcie na Ali co chcecie i śmiejcie się z wszelkich pośredników!

8 komentarzy:

  1. Witam, tak to typowi "janusze" podpięci po API do Aliexpres ze swoim narzutem, dodam że kupuję się na stronie Coconi.pl i to oni odpowiadają a ten swój pseudo regulamin niezgodny z prawem mogą sobie co nieco podetrzeć

    OdpowiedzUsuń
  2. Przestrzegam przed firmą, bo zamówienie nie dotarło, a wszelkie niekorzystne komentarze na swojej stronie FC usuwają i blokują osoby, które je zamieściły.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie przestrzegam przed tą firmą. To jest pseudo sklep. Też niestety dałam się naciągnąć. Ani towaru ani pieniędzy. Szkoda że nie ma tej firmy na opineo tam więcej osób mogłoby się dowiedzieć o praktykach tej pseudo firmy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też przestrzegam przed tą firmą, ewentualny zwrot towaru tylko do Chin.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przestrzegam przed tą firmą. Towar zamówiony i opłacony 27.02.2021 do tej pory nie otrzymałam ani towaru ani pieniędzy. Telefon na stronie po wybraniu numery, automatycznie rozłącza. Nie dajcie się nabrać tak jak niestety Ja.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zamówiłam w styczniu 2021 i także nadal nie otrzymałam produktu...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również zostałam oszukana. Do Ustki mam niedaleko, chyba tam podjadę pewnego dnia ! Skąd biorą się takie "kwiatki"? Myślę, że powinien być na to jakiś sposób.

    OdpowiedzUsuń
  8. Stanowczo przestrzegam, czekam już 92 dni na przesyłkę ....

    OdpowiedzUsuń