admitad

wtorek, 24 grudnia 2019

Porównanie: szczoteczka Alfawise/Sarmocare czy Braun Vitality?

Już ponad rok używam szczoteczki sonicznej Alfawise RST-2056, o której pisałam TUTAJ. Od tamtego czasu szczoteczki te zniknęły ze sprzedaży, sama firma korzysta z nowego brandu: Sarmocare. Nadal zajmuje się szczoteczkami i pod nową nazwą oferuje inne dobrze już znane modele jak S100.

Zdecydowałam się na moją szczoteczkę, gdyż miała dobre opinie, była ciut tańsza niż S100, a oferowała właściwie ten sam zestaw funkcji. Ten zakup sprawił, że przekonałam się do szczoteczek sonicznych tej marki. Wcześniej użytkowałam mechanicznego Brauna Vitality, popularnego w naszych sklepach i na allegro. To zupełnie różne technologie, powiecie, więc co strzeliło mi do głowy, by je porównać? Otóż obie szczoteczki kosztowały mnie zbliżoną kwotę. Alfawise była za 18 dolarów, Braun za 65 zł. Dziś ten model Braun kupicie w marketach za jakieś 80 zł, zaś Sarmocare S100 będzie nieco droższy niż moja RST2056, ok. 25$, czyli koło 100 zł. To wciąż dobra cena, zbliżona do Brauna. Czy warto ją dać?

Porównam sama kilka cech:

Co powiedział mój dentysta? Miał zastrzeżenia do mojego uzębienia po roku używania Brauna, twierdził, że dalej w paru miejscach mam kamień, a jedno miejsce wymaga leczenia. Po przejściu na soniczną szczotkę zdejmowanie kamienia można było odłożyć, a leczyć nie było co. Zaoszczędziłam przynajmniej 200 zł! Słysze głosy, że chińska szczoteczka, to nie to samo co Philips soniczny i jego siła czyszczenia. Może nie, choć nikt nie powiedział, że jest mniej skuteczna. Na pewno jest lepsza niż Braun i już z tego powodu nie ma co się zastanawiać. A to nie koniec!

Technologia Po roku użytkowania nie mam wątpliwości: szczoteczki soniczne wymiatają! Braun w obecnej edycji to 7600 ruchów oscylacyjnych na minutę. S100 to 31000 ruchów, a moja RST2056 nawet 40000. Ruch szczoteczki sonicznej jest delikatny, ale skuteczny. Dociera dalej, czyści skutecznie, lepiej zapobiega tworzeniu kamienia.

Sposób czyszczenia. Jak używam szczotki sonicznej? Przykładasz ją do zębów i powoli przesuwasz, od każdej strony: wewnątrz jamy ustnej, zewnątrz (strona ust), powierzchnie żujące. W sumie podobnie jak mechanicznej, w której jednak nie mogłam opanować chęci kręcenia szczotką. Początkowo ruchy szczoteczki łaskotały mnie i zszedł tydzień, zanim się przyzwyczaiłam do oscylacji. Ponadto szczotka mechaniczna bardziej kręci się na boki. Po powrocie do niej na próbę czuję się, jakby szalona sprzątaczka wywijała mi w ustach miotłą na prawo i lewo! To jak powrót do Nokii 3210 z Samsunga Galaxy, albo podróż małym fiatem po jeździe SUVem. Mycie soniczną szczotką to po prostu przyjemność.

Praca na bateriach Braun - kilka dni, tydzień maks, Alfawise - trzy tygodnie. Serio. Jeśli szczotki używa kilka osób (każdy może mieć swoją końcówkę), czas się skróci, ale przy sonicznej łatwo zapomnieć, kiedy była ładowana!

Cena końcówek W obu przypadkach oryginalne końcówki to cena od ok. 10 zł, do Sarmocare bywają tańsze, 7-8 zł, i właściwie nie ma sensu brać czegoś innego ze względu na włosie DuPoint. Zamienniki Brauna na allegro to chińskie mało precyzyjne wersje, może będą działać, ale trwałość nie ta.

Funkcje Soniczne szczotki mają kilka trybów pracy: masaż, mycie delikatne, mocne. Sarmocare/Alfawise w tych modelach nie daje bajerów typu kontrola smartfonem, ale mi to nie przeszkadza. Po 30 sekundach szczoteczka robi przerwę w czyszczeniu, by kontrolować czas mycia. W Braun to dzieje się dopiero po 2 minutach i nie ma żadnych trybów.

Wygląd Alfa jest w wersji kolorystycznej białej i czarnej, moja sztuka jest biała. Braun biały, ale ma gumową część jasnoszarą lub niebieską. A teraz uwaga, szok: jak wyglądają szczotki po ponad roku użycia (od góry: Braun, Alfawise):

Gumowa część Brauna zużyła się, trudno ją dobrze umyć, a do tego pojawiła się seria czarnych plam, jakby grzyb, których już niczym nie mogę wyczyścić. Nie pomaga żadna chemia, Domestos, szczotka. Ten problem opisują też inni użytkownicy. Alfa jest jak nowa. I to jest cała prawda: niemiecka firma sprzedaje nam przestarzały produkt o fatalnym wyglądzie i możliwościach, prymitywny, nietrwały. Nigdy więcej, nie wierzcie w komentarze o Braun: "super hiper po pięciu latach".

Sarmocare S100 możecie tanio kupić na Aliexpress oraz na Gearbest. Na Ali najlepiej kupować z polskiej dostawy bezpośredniej (właściwie, to jest ona z Europy), a na Gearbest wysyłkowo korzystając z opcji 'Priority line'. Dzięki tym opcjom szansa, by jakiś celnik się czepił, jest nikła. Oto oferta Aliexpress - kliknij, by zobaczyć szczegóły:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz