admitad

piątek, 2 listopada 2018

Czy Vova.com to sklep? Warto? Opinie.

Platforma Vova posługuje się wieloma językami, szczególnie na portalach społecznościowych. Niech Was to nie zwiedzie: lokalizacja wskazywała wcześniej na HongKong ( RM 901 YIP FUNG BLDG 2-12 D'AGUILAR ST CENTRAL HK), potem na Anglię. Nie ma możliwości kontaktu przez telefon. Nawet rejestracja strony internetowej sklepu została dokonana za pośrednictwem usługi anonimizacji. Zupełnie mi się to nie podoba, bo uczciwy sprzedawca nie musi się ukrywać. W regulaminie użyto raz nazwy ZCHK Limited, bez wskazania adresu. Istnieje brytyjska firma o tej nazwie, a właścicielem jest Chińczyk. Jest to też nazwa dziwnie zbieżna z ZC Holding (HK) Limited z Hng Kongu, właścicielem takich domen jak Veryvoga, Zebraneo i Floryday, które zasługują na oddzieleny wpis.

zi Vova raczej nie jest sklepem w pełnym znaczeniu tego słowa, raczej platformą łączącą sprzedawców i klientów. Jak o sobie pisze, "VOVA to globalna platforma łącząca klientów z dostępnymi sklepami internetowymi na całym świecie, a my polegamy na sprzedawcach, którzy dostarczają dokładnych informacji o każdym produkcie; Jeśli jednak odkryjesz, że wpis został w jakikolwiek sposób zniekształcony, oferujemy doskonałą ochronę kupujących.". Skoro platforma, to każdy przedmiot kupowany może być od innego dostawcy i przyjść oddzielną paczką z Chin po wielu tygodniach - trochę jak w dropshippingu. A jak to jest z tą ochroną kupujących?

Skoro Vova jest spoza krajów europejskich, więc regulamin platformy nie musi być zgodny z naszymi przepisami. Może to stanowić problem w sytuacjach awaryjnych, jeśli chcesz egzekwować swoje prawa konsumenckie. Np. w przypadku gdy niektóre produkty nie spełniają naszych wymagań dotyczących jakości, rozmiarów itd. Podobnie jak na Ali, można składać skargi na sprzedawców czy negocjować zwrot pieniędzy w ramach reklamacji. Istnieje jednak szansa, że nie cała kwota zostanie zwrócona.

Asortyment na Vova to głownie moda, ale też produkty dla domu i elektronika. Czasem zdarzają się tu podróbki, także nie rzucajcie się na towary znanych światowych marek jak YSL, Burberry, Kors itp. Vova jest szybsza pod względem dostaw niż np. Wish, ale to wciąż długa dostawa z Chin. Mocne strony to także: dość konkurencyjne ceny, nawet w porównaniu do Aliexpress, bezpłatna wysyłka i możliwość zapłaty za pośrednictwem PayPal. Daje to możliwość korzystania z Ochrony kupujących w systemie PayPal, jeśli nie otrzymasz produktu lub jest on wadliwy. I raczej tego bym się trzymała, gdybym miała zamiar coś kupić.

To jednak wątpliwe, bo na Vova brakuje mi ważnego elementu: wiarygodnych opinii klientów. Zarówno sklepy i ich marki są tu zmarginalizowane, jak i zwrotna relacja z klientami. Bardzo mało feedbacków, trudno czegoś dowiedzieć się o produkcie od kupujących. Jeśli połączyć to z anonimizacją, to jest to zakup podwyższonego ryzyka. Z jakością towaru i obsługi bywa różnie, o czym świadczą opinie na TRUSTPILOT oraz Gowork. Dlatego wolę raczej skorzystać z Aliexpress, tym bardziej, że niemal wszystko z Vova znajdę na Ali. A często bywa i tak, że ceny na Vova są znacznie wyższe.

Oto przykładowe produkt, które widziałam na vova, a są dostępne na Aliexpress. Kliknij na obrazek, by przejść do sklepu. Warto też poczytać opinie.

Zobacz też moje wpisy z działu MODA.

17 komentarzy:

  1. Korzystam obecnie z wish, joom i vova. Wszystko działa jak należy, z początku był problem z płatnościami, ale to dlatego że mój bank miał ograniczenia co do płatności internetowych. Odblokowałam i zamówiłam na próbę kilka tanich rzeczy. Doszło przed czasem. Pierwsze zamówienie w styczniu, dotarło w lutym. Najszybciej dociera z wish, ale nie jest najtaniej. Są reż różne gry i to moim zdaniem jest ściema totalna. Bo monet mam już od groma, a tylko monety wygrywam mowa tu o vova. Za zaproszenia też coraz mniej dostaję, i ciekawi mnie czy gdy uzbieram odpowiednią kwotę jak mi to wypłacą. Pozdrawiam i czekam na kolejne komentarze, może ktoś z was ma podobne dylenaty. Może ktoś z was dokonał wypłaty lub wygrał coś.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na 20 zamówień dwóch nie otrzymałem ale zwrot natychmiast kasy był

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chciałem oddac telefon który mi sie przestał podobac i o dziwo kase mi oddali po trzech dniach jak zgłosiłem..a nie chcą zwrotu towaru...telefon za prawie 600 zł

    OdpowiedzUsuń
  4. Vova to złodzieje i oszuci!!!
    Nie kupujcie na ich stronie! Od marca nie mam ani towaru za który zaplaciłem ani zwrotu pieniedzy. Wysłałem chyba ze 100 email z prosba o zwrot pieniedzy. Ciagle ten sam emeil zwrotny tak jak z automatu!!!!
    Zlodzieje i oszusci nie polecam!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj! Towaru nie dostałem i wysłałem pierwszego e-maila. Mam nadzieję że " ktoś" odpowie ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwrot pieniędzy dostałem po dwóch tygodniach.

      Usuń
  6. Jak skontaktować się z vova

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja właśnie czekam na przesyłkę i jestem bardzo ciekawa czy przyjedzie 🤔

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak skontaktować się z vova

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, czy aplikacja VOVA jest płatna? Rok temu zainstalowałam aplikacje VOVA,zamówiłam towar i ściągnęło mi z karty 2 razy w tym samym dniu, pierwsza kwota, to za towar ,a druga nie wiem za co i to 89.99zł.Odrazu po tych operacjach bankowych odinstalowałam tą aplikacje,pisałam do nich i nic,k..wa. Równo za rok w tym samym dniu znowu mi ściągnęło 89,99zł. Jestem w szoku,czy ktoś miał coś podobnego???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja korzystam z Vova od dłuższego czasu i czegoś takiego nie miałam....nigdy nie miałam pobranych dodatkowych pieniedzy

      Usuń
  10. Ja zamówiłam na vova 19 stycznia termin był na luty jest połowa marca nie wiadomo nic o mojej przesyłce...

    OdpowiedzUsuń
  11. Korzystam z vova Ali i joom a że panuje teraz pandemia niektóre towary idą dłużej np w aliespress ale vova cz joom normalnie przychodzi około dwóch tygodni

    OdpowiedzUsuń
  12. oszuści i złodzieje przysłali towar niezgodny z zamówie niem zamawiane były buty za 90 zł a przyszły tandetne okulary wysłałem e-maila i pieprza znowu napisac o zwrot o zwrocie kasy ani słowa sprawę zgłaszam na policje OSZUŚCI!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie poleca,zakupiony smartfon,okazał się zupełnie inny niż na zdjęciach kazali mi zrobić zdjęcia filmik i odesłać da najbliższego magazynu w Niemczech,drugi miesiąc czekam na zwrot pieniędzy.Paczka wysłana odebrana a oni twierdzi że jeszcze nie doszła i mam czekać cierpliwie.Nigdy więcej niczego tam nie zamowie

    OdpowiedzUsuń
  14. Oszuści i złodzieje,nie polecam

    OdpowiedzUsuń